joi, 6 decembrie 2012

Game on

Orice relatie - fie ea sexuala, sau sentimentala - debuteaza ca un joc. Jocuri de genul: 
El: "Mi-a dat numarul de telefon, dar o sun abia peste 3 zile, sa nu creada ca sunt disperat".
Ea: "Hai sa il las sa sune de cel putin 2-3 ori pana ii raspund, sa nu creada ca eu n-am ce face decat sa ii astept telefonul!"
El: "O invit la cafea abia sambata, sa vada ce ocupat sunt eu in rest".
Ea: "Stai sa ma prefac ca imi verific agenda...mai bine ii zic ca nu pot sambata, ci duminica".
El: "Nu mi-a raspuns la telefon de 2 zile? Lasa, sa vezi ce poze din club din Amsterdam postez eu pe Facebook, sa vada ea ce tip tare sunt eu!"
...Si multe altele de acest fel. Nu raspundem la sms-ul primit decat dupa cel putin cateva zeci de minute, desi el e compus de mult si degetul e pregatit sa apese "send". Ne prefacem indiferenti, cand de fapt abia asteptam sa ne aruncam cu capul inainte in vartejul dragostei. Nu vrem sa fim noi cel care facem primul pas, sau care spune primul "te iubesc".
Insa pana la ce varsta a relatiei si pana la ce varsta a noastra mai suntem capabili sa ne jucam astfel? Si cat de mult ajuta aceste jocuri o relatie, sau dimpotriva, o destabilizeaza?

Cineva mi-a spus mai demult ca o femeie trebuie sa pastreze un pic de mister chiar si intr-o relatie care dureaza de ani buni. Ca e bine ca cel de langa tine sa isi puna intrebari din cand in cand, sa aiba senzatia ca tu mai ai si alte optiuni in afara de el, si sa se simta motivat sa lupte. 
Cunosc cupluri vechi care se tot testeaza de ani buni - daca el intarzie cu baietii in oras, ea face pe dracu-n patru sa ajunga si mai tarziu ca el acasa. Daca ea nu ii raspunde o data la telefon, el nu-i mai raspunde de 3 ori, si tot asa. Astfel de relatii mi se par obositoare. Totul este o lupta continua si nu ai timp sa respiri, sa te bucuri de cel de langa tine, de dragostea voastra.
Nu spun ca nu functioneaza - am testat si eu astfel de jocuri - si, intr-adevar, barbatii sunt nascuti sa vaneze si le place sa fie tinuti in priza. Insa am ajuns sa ma simt ca atunci cand incerci sa captezi si sa pastrezi atentia unei pisici, si ii fluturi tot felul de jucarii in fata. Am obosit si mi s-au terminat jucariile.
Sunt amuzante jocurile, pentru o perioada. Insa cand acestea ajung sa limiteze o relatie si sa o opreasca din evolutia ei fireasca, atunci cand se intampla sa raneasca unul dintre player-i, atunci, intr-un sens sau altul, ar trebui sa se spuna: GAME OVER.



 

Un comentariu: